Vraag en Antwoord

Heeft u vragen over muntautomaten of over onze service? Hieronder treft u de meest gestelde vragen met bijbehorende antwoorden aan. Mocht u er zelf niet uitkomen, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Tijdens kantooruren telefonisch of buiten kantooruren via onze contactformulier.

Vraag en Antwoorden over Levering en Betaling

Op welke manieren kan ik allemaal betalen?

U kunt op onze website betalen met:

  • Ideal Internetbankieren
  • Creditcards zowel Visa als Mastercard
  • PayPal
  • Bancontact MisterCash
  • Overboeking
  • Rembours (contant aan de postbode)

Als u kiest voor rembours dan kunt u het bedrag betalen aan de postbode zodra deze het pakket bij u aflevert. Als u voor de methode overschrijving kiest ontvangt u een email bericht met de bankgegevens van onze Payment Provider Bucaroo. Zodra het geld is overgeschreven krijgen wij groen licht van Bucaroo om uw pakket te verzenden.

Is uw vraag nog steeds niet beantwoord?
Kijk verder op deze pagina of stel uw vraag via onze contactformulier!
Kan ik veilig winkelen en betalen?

Muntproever.nl maakt gebruik van een SSL beveiligde verbinding met een uitgebreide encryptie. De gehele site is daarmee beveiligd. U kunt dit zien aan het slotje wat op het adresbalk verschijnt. Tevens ziet u https staan voor onze URL. U kunt dus met een gerust hard veilig bij ons winkelen.

Is uw vraag nog steeds niet beantwoord?
Kijk verder op deze pagina of stel uw vraag via onze contactformulier!
Hoe wordt mijn bestelling geleverd?

Wij maken gebruik van het vertrouwde PostNL voor het verzenden van uw order. Al onze voorraadproducten worden binnen één werkdag bij u geleverd.
Mocht er onverhoopt niemand aanwezig zijn bij u op het adres, dan komt de postbode de volgende werkdag langs om het pakket nogmaals aan te bieden. Als er weer niemand aanwezig is, dan laat de postbode een afhaalbericht achter in uw brievenbus. U kunt in dat geval het pakketje afhalen bij uw dichtstbijzijnde PostNL afhaallocatie. In sommige gevallen kiest de koerier het pakket af te leveren bij de buren. In dat geval laat de koerier een bericht achter in uw brievenbus. Hierop staat bij welke buurman het pakket is aangeboden.

Alle pakketten zijn voorzien van een tracking nummer waarmee u de zending kunt traceren. Ook vragen wij bij levering een handtekening voor ontvangst.

Is uw vraag nog steeds niet beantwoord?
Kijk verder op deze pagina of stel uw vraag via onze contactformulier!
Ik heb geen bestelling en geen afhaalbericht ontvangen. Wat nu?

Als uw order succesvol is geplaatst dan ontvangt u hierover een email bericht. Controleer eerst of u deze email van ons heeft ontvangen en lees hierop of uw order succesvol is geplaatst en is betaald. Ook kunt u het tracking nummer gebruiken om uw zending te traceren op de website van PostNL. Mocht u hierna nog vragen hebben of komt u er niet uit, neem dan telefonisch contact met ons op via het nummer +31 20 4234 222. Houdt uw factuurnummer bij de hand, wij zullen hierom vragen.

Is uw vraag nog steeds niet beantwoord?
Kijk verder op deze pagina of stel uw vraag via onze contactformulier!
Ik ben een installateur of wederverkoper. Kan ik in aanmerking komen voor korting?

Als u een wederverkoper of installateur bent dan kunt u bij ons in aanmerking komen voor een partneraccount. Middels deze account krijgt u online gereduceerde tarieven te zien zodra u inlogt. Voordat u als partner bestellingen kunt plaatsen dient u zich eerst bij ons aan te melden voor een partneraccount. Wij zullen u vragen naar een kopie van uw uittreksel KvK. U kunt contact met ons opnemen via +31 20 4234 222 voor meer informatie hierover of u direct aanmelden via ons partner formulier.

Is uw vraag nog steeds niet beantwoord?
Kijk verder op deze pagina of stel uw vraag via onze contactformulier!

Vraag en Antwoorden over Muntautomaten

Wat is het verschil tussen een mechanische en een elektronische muntautomaat?

Het grote verschil tussen een mechanische en een elektronische muntautomaat is dat de mechanische muntautomaat op mechanische wijze controleert of de munt die wordt ingeworpen wel de juiste munt is. Dit doet hij veelal aan de hand van de diameter, dikte en gewicht van de ingeworpen munt. De mechanische muntautomaat is zodanig gekalibreerd dat alleen de munt met de juiste maten wordt geaccepteerd. Er is tevens geen externe energie nodig om de muntautomaat te laten functioneren. De mechanische muntautomaat gebruikt mankracht of de zwaartekracht als energiebron om de munt te accepteren. De output kan mechanisch zijn, zoals bij een kauwgomballen automaat, of een elektronische puls contact via een microschakelaar die zowel een maak als een breek contact heeft.

Een elektronische muntautomaat heeft wel externe voeding nodig om te kunnen functioneren. Elektronische muntautomaten kunnen op tientallen punten controleren welke munt er wordt ingeworpen. Doordat ze de munten heel nauwkeurig kunnen meten zijn ze niet alleen zeer betrouwbaar maar kunnen ze meerdere munten accepteren. Er zijn vele outputs mogelijk voor een elektronische muntautomaat. Dit maakt dat elektronische muntautomaten iets moeilijker te integreren zijn in vergelijking met mechanische muntautomaten.

Is uw vraag nog steeds niet beantwoord?
Kijk verder op deze pagina of stel uw vraag via onze contactformulier!
Ik ben opzoek naar een kant en klare betaaloplossing voor mijn toepassing. Wat raadt u mij aan?

De PayMatic muntautomaten zijn kant en klare betaaloplossingen die vrijwel voor alle tijd gestuurde toepassingen gebruikt kunnen worden. Binnen de PayMatic familie zijn er verschillende automaten die ingezet kunnen worden voor verschillende toepassingen. De PayMatic-F AD2400 is echter de meest afgenomen PayMatic. Door de modulaire opbouw van deze muntautomaat betaalt u namelijk alleen voor de functies en modules die u nodig heeft. Dit maakt deze muntautomaat zeer toegankelijk voor eindgebruikers.

Wij hebben, voor de meest gebruikelijke toepassingen, PayMatic muntautomaten voor-geconfigureerd. Zo hebben wij een muntautomaat voor douche, wasmachine, wasdroger, een paardensolarium of een muntautomaat voor de paardenwasstraat. Uiteraard kunt u veel meer toepassingen bedenken waar een PayMatic voor ingezet kan worden. U kunt dan kiezen om voor de Basismodel PayMatic te gaan of om zelf een PayMatic Muntautomaat samen te stellen.

Is uw vraag nog steeds niet beantwoord?
Kijk verder op deze pagina of stel uw vraag via onze contactformulier!
Ik wil voor een kant en klare PayMatic betaaloplossing gaan, maar ik wil meerdere munten kunnen accepteren. Wat raad u mij aan?

De PayMatic-F AD2400 beschikt over een mechanische muntautomaat die slechts één soort munt accepteert. Wilt u meerdere munten kunnen accepteren dan dient u te kiezen voor de PayMatic D2000e. De D2000e beschikt over een elektronische muntautomaat en kan dus meerdere munten accepteren. De D2000e is niet modulair opgebouwd maar bevat standaard alle functies die een PayMatic kan hebben. Dit is dan ook ons meest complete kant en klare oplossing.

Is uw vraag nog steeds niet beantwoord?
Kijk verder op deze pagina of stel uw vraag via onze contactformulier!
Ik zie dat ik bij de PayMatic automaten kan kiezen uit verschillende modules. Wat houden deze verschillende modules allemaal in?

De PayMatic-F AD2400 is modulair opgebouwd. De Basismodel PayMatic-F AD2400 beschikt over een hoofdtijd die ingesteld kan worden tot maximaal vijftien minuten. Daarnaast beschikt de basismodel over een mechanische muntautomaat, behuizing met opvangbak en bijbehorende sleutels. Voor veel toepassingen is een Basismodel PayMatic al voldoende. Er zijn echter ook toepassingen te bedenken waarbij een maximale looptijd van vijftien minuten niet toereikend is. Een voorbeeld hiervan is het gebruiken van een PayMatic voor een wasmachine of wasdroger. In dat geval kunt u bijvoorbeeld met de module EM01-UITBREIDING HOOFDTIJD” deze uitbreiden van vijftien minuten naar 255 minuten. Zo heeft u naast de uitbreiding hoofdtijd nog dertien andere modules en tientallen accessoires die de functionaliteit van de PayMatic kunnen uitbreiden. Hieronder treft u meer informatie over de verschillende modules en accessoires die u kunt afnemen voor de PayMatic-F AD2400.

Is uw vraag nog steeds niet beantwoord?
Kijk verder op deze pagina of stel uw vraag via onze contactformulier!

Vragen en Antwoord Over De PayMatic Modules EM01 t/m EM14

Wat kun je allemaal met de PayMatic Module EM01-UITBREIDING HOOFDTIJD?

De hoofdtijd van een basismodel PayMatic-F AD2400 is standaard instelbaar van één tot vijftien minuten. Door toevoeging van module EM01 is de hoofdtijd maximaal instelbaar op 255 minuten. Bij een ingestelde tijd boven de 100 minuten wordt de aanduiding in twee delen knipperend weergegeven; eerste weergave “1” tweede weergave “00”.

Is uw vraag nog steeds niet beantwoord?
Kijk verder op deze pagina of stel uw vraag via onze contactformulier!
Wat kun je allemaal met de PayMatic Module EM02-VOORLOOPTIJD?

Met de module EM02 kun je een voorlooptijd instellen. De voorlooptijd gaat in direct na inworp van de munt en eindigt direct voordat de hoofdtijd begint. U kunt aangeven hoeveel minuten voorlooptijd nodig is alvorens de hoofdtijd wordt ingeschakeld. De PayMatic bevat twee relais. Relais één is ingeschakeld tijdens de hoofdtijd en relais twee is ingeschakeld tijdens de voor- en nalooptijd. U kunt dus tijdens de voorlooptijd ook iets inschakelen zoals bijvoorbeeld een ventilator bij een zonnebank. De klant heeft dan ook nog even de tijd om zich uit te kleden voordat de zonnebank wordt geactiveerd.

Is uw vraag nog steeds niet beantwoord?
Kijk verder op deze pagina of stel uw vraag via onze contactformulier!
Wat kun je allemaal met de PayMatic Module EM03-NALOOPTIJD?

Met de module EM03 kun je een nalooptijd instellen. De nalooptijd schakelt direct na de hoofdtijd in en loopt af na de ingestelde aantal minuten. De PayMatic bevat twee relais. Relais één is ingeschakeld tijdens de hoofdtijd en relais twee is ingeschakeld tijdens de voor- en nalooptijd. U kunt dus tijdens de nalooptijd ook iets inschakelen zoals bijvoorbeeld een ventilator bij een zonnebank na het gebruik.

Is uw vraag nog steeds niet beantwoord?
Kijk verder op deze pagina of stel uw vraag via onze contactformulier!
Wat kun je allemaal met de PayMatic Module EM04-MAXIMUM INWORP (ACCUMULEREN)?

Met deze module kun je meerdere munten laten accepteren waarmee de hoofdtijd steeds wordt verhoogd. De ingeworpen munten verhogen accumulerend de totale hoofdtijd. Als u de hoofdtijd op bijvoorbeeld vijf minuten heeft ingesteld en de module EM04 op twee munten, dan zal bij de eerste munt de hoofdtijd op vijf minuten staan, bij inworp van de tweede munt op tien minuten en de derde munt wordt dan niet meegerekend. U kunt zelf aangeven hoeveel munten er mogen worden opgeteld. U kunt maximaal accumuleren tot 255 minuten mits Module EM01 ook is afgenomen. Met een Basismodel PayMatic kunt u met deze module accumuleren tot maximaal vijftien minuten.

Is uw vraag nog steeds niet beantwoord?
Kijk verder op deze pagina of stel uw vraag via onze contactformulier!
Wat kun je allemaal met de PayMatic Module EM05-MINIMUM INWORP?

Met deze module kunt u aangeven hoeveel munten er minimaal moeten worden ingeworpen alvorens de hoofdtijd van start kan gaan. Als u deze module bijvoorbeeld instelt op drie munten en de hoofdtijd op vijf minuten, dan dient u minimaal drie munten in te werpen voordat de hoofdtijd van vijf minuten van start kan gaan.

Is uw vraag nog steeds niet beantwoord?
Kijk verder op deze pagina of stel uw vraag via onze contactformulier!
Wat kun je allemaal met de PayMatic Module EM06-SERVICE INDICATOR?

Het maximum aantal in te stellen branduren voor een servicebeurt. Dit register telt terug na elke 1000 minuten gebruik van relais 1. De waarde bij dit register geeft het aantal x 1000 minuten weer, bijv. 5 = 5000 minuten. Wanneer de teller op nul staat wordt er in het display “SR” weergegeven. Dit is de standaard melding dat er “service” werkzaamheden dienen plaats te vinden. De maximale instelbare waarde is 254 (x`1000 minuten). Indien de waarde staat ingesteld op 255 betekent dit dat er geen gebruik wordt gemaakt van deze service teller.
Belangrijk om te weten is dat de PayMatic gewoon door blijft functioneren, ook al geeft hij SR aan. Deze functie is erg handig als u een apparaat om de zoveel tijd moet onderhouden, bijvullen etc.

Is uw vraag nog steeds niet beantwoord?
Kijk verder op deze pagina of stel uw vraag via onze contactformulier!
Wat kun je allemaal met de PayMatic Module EM07-AFTER-START?

Met deze module kan men na het eindigen van de tijdsessie nog eenmaal een extra tijd krijgen van 30 seconden. Deze tijd kan verkregen worden door op de down toets te drukken. Deze instelling kan een oplossing bieden bij automaten welke na afloop van de ingestelde tijd alsnog kortstondig aangezet dienen te worden. Bijvoorbeeld voor het openen van een elektrische deur van een wasmachine.

Is uw vraag nog steeds niet beantwoord?
Kijk verder op deze pagina of stel uw vraag via onze contactformulier!
Wat kun je allemaal met de PayMatic Module EM08-BEEPER?

U kunt met deze functie instellen hoeveel seconden voor het verlopen van de hoofdtijd er een zoemer moet afgaan. Deze functie is niet beschikbaar voor de PayMatic-F AD2400.

Is uw vraag nog steeds niet beantwoord?
Kijk verder op deze pagina of stel uw vraag via onze contactformulier!
Wat kun je allemaal met de PayMatic Module EM09-CLEANING?

Met deze functie is er de mogelijkheid voor gedwongen reiniging van de aangesloten apparatuur. Nadat de nalooptijd verstreken is zal de PayMatic geen startsignaal meer accepteren. Deze blokkering kan opgeheven worden door drie seconden op de interne of externe up toets te drukken. Als aanduiding voor reiniging wordt “CL knipperend” op het display van de PayMatic weergegeven.

Is uw vraag nog steeds niet beantwoord?
Kijk verder op deze pagina of stel uw vraag via onze contactformulier!
Wat kun je allemaal met de PayMatic Module EM10-RESETBARE TIJD/START PULS?

De bedrijfsminuten-teller is een elektronische teller. Deze registreert cumulatief het aantal minuten dat het hoofdkanaal, relais 1, aan is geweest. Het hoofdkanaal, relais 1, is alleen ingeschakeld gedurende de hoofdtijd van de PayMatic. Het doorlopen van de tellers kan geschieden door op de Up toets te drukken.

Is uw vraag nog steeds niet beantwoord?
Kijk verder op deze pagina of stel uw vraag via onze contactformulier!
Wat kun je allemaal met de PayMatic Module EM11-TIME ADJUSTMENT TABLE?

Bij het inschakelen van deze functie wordt de hoofdtijd automatisch op basis van het verloop van de service counter (EM06) gecorrigeerd. U kunt instellen dat bijvoorbeeld na 500 branduren er drie seconden per minuut extra wordt meegerekend.

Is uw vraag nog steeds niet beantwoord?
Kijk verder op deze pagina of stel uw vraag via onze contactformulier!
Wat kun je allemaal met de PayMatic Module EM12-TOTALE TIJD/START PULS?

In deze teller zal het aantal munten weergegeven worden dat geaccepteerd is door het automaat. U kunt dan uitlezen hoevaak de PayMatic is gebruikt.

Is uw vraag nog steeds niet beantwoord?
Kijk verder op deze pagina of stel uw vraag via onze contactformulier!
Wat kun je allemaal met de PayMatic Module EM13-HOOFDTIJD AANPASSEN?

Met deze module kunt u aangeven of het verkorten van de hoofdtijd tijdens de voorlooptijd wel of niet mogelijk mag zijn.

Is uw vraag nog steeds niet beantwoord?
Kijk verder op deze pagina of stel uw vraag via onze contactformulier!
Wat kun je allemaal met de PayMatic Module EM14-DISPLAY AAN?

Met de module EM14 wordt de display van de PayMatic geactiveerd. Op de display is vervolgens af te lezen hoeveel minuten er nog resterend is voor de betreffende sessie.

Is uw vraag nog steeds niet beantwoord?
Kijk verder op deze pagina of stel uw vraag via onze contactformulier!

Vragen en Antwoord Over Verschillende Accessoires

Wat is een magneetventiel?

Een magneetventiel is een elektronische kraan die je tussen de waterleidingen kunt monteren. Deze elektronische kraan gaat open zodra er een voeding op wordt aangesloten. In combinatie met een PayMatic kunt u dan uw klanten dwingen om bewuster om te gaan met het verbruik van water. Wij verkopen zelf een 1/2 duims magneetventiel. Dit is de meest voorkomende formaat leiding. Heeft u een dunnere leiding dan kunt u met koppelingen alsnog gebruik maken van onze magneetventiel.

Is uw vraag nog steeds niet beantwoord?
Kijk verder op deze pagina of stel uw vraag via onze contactformulier!
Wanneer heb ik een transformator nodig voor de PayMatic?

De transformator die wij leveren maakt van 230V – 24V. Het is vanwege veiligheidsredenen verstanding om een transformator te gebruiken in combinatie met een PayMatic. Zowel de PayMatic als accessoires zoals de magneetventiel en de sper-relais kunnen op 24V functioneren.

Is uw vraag nog steeds niet beantwoord?
Kijk verder op deze pagina of stel uw vraag via onze contactformulier!
Wat is een magneetschakelaar?

Een magneetschakelaar is een soort van grote relais. Daarmee kun je met een kleine stuurstroom een veel grotere stroom schakelen. Zodra je er stroom op zet schakelt hij een grote schakelaar om die tot 20A kan schakelen. Je hebt ook magneetschakelaars die meer of minder Amperes kunnen schakelen. Die wij leveren gaat tot 20A. Heeft u een apparaat die meer dan tien Ampere stroom trekt dan raden wij altijd aan om er een magneetschakelaar tussen te zetten.

Is uw vraag nog steeds niet beantwoord?
Kijk verder op deze pagina of stel uw vraag via onze contactformulier!
Kan de PayMatic ook apparaten aansturen die veel stroom trekken zoals bijvoorbeeld een wasmachine?

De standaard ingebouwde relais van de PayMatic kunnen ongeveer 16 Ampere schakelen. Wilt u grotere automaten aansturen dan is het raadzaam een Magneetschakelaar te gebruiken. Met deze magneetschakelaar is het mogelijk tot 20A te schakelen.

Is uw vraag nog steeds niet beantwoord?
Kijk verder op deze pagina of stel uw vraag via onze contactformulier!
Ik wil dat mijn klanten of bezoekers voor het gebruik van water gaan betalen. Wat heb ik nodig?

U kunt kiezen voor de PayMatic “douche” . Deze PayMatic hebben we voor u voor-geconfigureerd specifiek voor deze toepassing. Alle modules die u nodig heeft zijn hierbij inbegrepen.

Is uw vraag nog steeds niet beantwoord?
Kijk verder op deze pagina of stel uw vraag via onze contactformulier!